Onze missie & visie

Onze missie

Op CBS de Fontein krijgt elk kind de ruimte om zich te ontwikkelen. We bieden een veilige leeromgeving waarin we passend en betekenisvol onderwijs geven, geïnspireerd door christelijke normen en waarden. Onze cultuur draait om respect, vertrouwen, verantwoordelijkheid, eigenaarschap, samenwerking en zelfstandigheid. Openheid en goede communicatie zijn vanzelfsprekend bij ons. Ons doel is om kinderen goed voor te bereiden op hun toekomst.

Onze visie:‘Geloven in samen groeien.’

Bij CBS de Fontein geloven we in "Samen leven, samen leren met hart, hoofd en handen." Deze visie vormt de basis van ons onderwijs en onze schoolcultuur, gedreven door onze christelijke identiteit. Dit versterkt ons GELOVEN IN SAMEN GROEIEN.

Leren met ons hart

We verwelkomen kinderen van diverse achtergronden en respecteren elkaars overtuigingen. Ons dagelijkse ritueel omvat gebed en Bijbelverhalen. We hechten waarde aan christelijke vieringen en vragen ieders respect voor onze schoolprincipes. Bij CBS de Fontein bieden we een veilige en ondersteunende sfeer waarin elk kind als uniek en waardevol wordt gezien. Door sociale en emotionele vaardigheden te ontwikkelen, leggen we de basis van een gezonde emotionele intelligentie. Hier mag elk kind zichzelf zijn.

Leren met ons hoofd

We moedigen kinderen aan om te denken, kennis op te doen en uitgedaagd te worden op hun eigen niveau. We bieden extra ondersteuning en uitdaging op basis van hun behoeften en streven naar het hoogst haalbare voor elk kind.

Leren met onze handen

Naast het stimuleren van intellectuele vaardigheden (hoofd) en emotionele groei (hart) stimuleren we ook creativiteit door tekenen, handvaardigheid, muziek en drama (hand). We willen alle vaardigheden van elk kind ontdekken en ontwikkelen.

De visie van CBS de Fontein ligt in het verlengde van de visie van PCPO en draagt daarmee bij aan de maatschappelijke opdracht van alle scholen van PCPO.